Jdi na obsah Jdi na menu
 


Chybění šovinismu a patriotismu jako pojmů mate veřejnost

25. 9. 2025

Chybění šovinismu a patriotismu jako pojmů mate veřejnost

Jiří Jaroš Nickelli, ČSPB Mor.Třebová

 

Server "Náboj pravdy" přináší procházku terminologií, když správně připomíná, že bez pochopení různých termínů nelze pokračovat v občanské diskusi o jevech a problémech společnosti. To je velmi aktuální cenný příspěvek. Tím více mne zaráží, že ve výkladů pojmu jako "Kapitalismus, socialismus, komunismus, trockismus, fašismus, nacismus, nacionalismus" chybějí základní termíny jako jsou "patriotismus" a "šovinismus" (dříve psán chauvinismus, podle autora Chavignyho).

Nejdříve ozřejměme tyto pojmy.

 

"Šovinismus"  je vyvyšování vlastního národa nad všechny ostatní národy. Tudíž jde o jistý druh společenského rasismu, který vystihli nejen vědci, ale i spisovatelé, například Jules Verne v románu Ocelové město : "Němec před Francouzem nikdy neustoupí." Šovinismus nemá nic společného s nacionalismem, který je synonymem pro patriotismus.

Celý problém můžeme hrubě schematicky pojmout následujícími charakteristikami uspořádanými do rovnic

 

Šovinismus = specifický druh fašismu = druh nejvyšší arogance vůči cizím národům (Banderismus, ustašismus, italský, španělský, latinoamerický fašismus atd.)

x

Patriotismus = synonymum nacionalismu = synonymum vlastenectví. 

Pravé vlastenectví uznává druhé národy jako rovnocenné jako národ vlastní

 

Současní komentátoři, analytikové a politologové, a političtí politruci, se dopouštějí zásadní terminologické chyby (v případě posuzování Ukrajiny nebo Jugoslavie, Podněstří a Kavkazu záměrně), když tvrdí, že na Ukrajině je banderismus projevem "nacionalismu" a to i přestože se tak sami banderovci v některých organizacích označovali! Bylo to pouhé krytí fašistického šovinismu, předstíraným "vlastenectvím", které však nikdy v jejich historii nebylo vlastenectvím, ale šovinismem proti okolním národům, Polákům, Maďarům, Rumunům, Rusínům, Bělorusům a Rusům! Tento šovinismus vyhřezl na Ukrajině  zejména koncem 19. a počátkem 20.století. A dopracoval to k nacistickým koncům  jak v půli 20.století, tak v 21.století. Stejně tak ustašismus ("My Chorvati přece nemáme nic společného s nižšími Slovany, pocházíme od Ostrogótů!" Takové nesmysly hlásala Nezavisna Država Hrvatska! 1941-1944.)

Stejné chyby se dopouští praporečník Lansmanchaftu Posselt, když  lživě tvrdí, že konflikty v Evropě 20. století zavinily "nacionalismy", kdy dokonce dává rovnítko mezi německý nacistický šovinismus a mezi patriotická hnutí Slovanů, což je naprosto vědecky, občansky a politicky nepřípustné.

 

Nacismus = specifický druh fašismu na rasovém základu - antisemitismu 

(Viz Norimberské rasové zákony z r. 1935. Každý příslušník III.reichu musel v přihlášce k občanství podepsat souhlas s norimberskými zákony tím, že musel prokáza čistotu krve od židovství! Proto byl Norimberský soud položen právě do centra  velkoněmeckých nacistických rasových zákonů!)

 

("Klasický fašismus - italský, španělský atd. neměl původně jako metodický základ antisemitismus - i když v něm nechyběly tyto fenomény, ale jako základ měl imperiální šovinismus - Itálie jako římské impérium s Mussolinim jako imperátorem apod., Totéž hlásal Franco, Salazar, a některé jihoamerické režimy, a na východě  japonský imperialismus) Právě na těchto základech vznikla fašistická seskupení 20.století jako Osa Berlín-Řím-Tokio nebo Pakt proti Kominterně.

Z podaného současně jasně vyplývá, že takzvané rovnítko  "nacismus = komunismus" je antihistorický nesmysl. Tyto ideologie a návazné společenský systémy byly, jsou a budou navždy zásadními antipody, a vytváření tohoto rovnítka, které je hrubou nerovnicí, je protiobraz dějin. Je to politrucká konstrukce Západu, dnes užívaná jako zástěrka k tažení proti Ruské federaci. Takzvané zákony, dnes přijímané v tomto směru, jsou diskriminační a proti Listině práv. Na všechny dnešní výklady o těchto ideologiích lze vědecky nahlížet z hlediska historického positivismu, nikoli z hlediska takzvaných narativů, kterými Západ nahrazuje historické reálie a fakta. Je to jakobychom vědu nahradili vyprávěním bájných starců, dnes i mladíků...

To je celé.